Czego dowiesz się z artykułu?
• Pracownik call center – jakie musi mieć umiejętności i jak dostać pracę w telemarketingu?
• Call center – awans, czyli jak wygląda ścieżka zawodowa w tej branży?
• Pracownik call center – zarobki
• Praca telemarketera – zarobki mniejsze przez AI? Czy sztuczna inteligencja odbierze pracę?
Pracownik call center – jakie musi mieć umiejętności i jak dostać pracę w telemarketingu?
Praca „na słuchawce” wymaga odpowiednich predyspozycji. Kluczowe kompetencje miękkie to komunikatywność, opanowanie i umiejętności negocjacyjne. Są one niezbędne w trakcie rozmów z klientami.
| Jakie umiejętności miękkie warto uwzględnić w CV?
Aby zdobyć pracę w call center, warto przygotować się do rekrutacji i zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Pracodawcy zwykle poszukują osób, które wyróżniają się umiejętnościami komunikacyjnymi i potrafią obsługiwać programy komputerowe. Ważna jest też elastyczność, ponieważ call center często działa w systemie zmianowym (w weekendy, wieczorami). Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? Warto dowiedzieć się więcej na temat działalności firmy i zastanowić się nad odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania, dotyczące np. dotychczasowych doświadczeń, sytuacji związanych z obsługą klientów, swoich mocnych stron i motywacji zawodowych.
| Pierwsze wrażenie – czym jest i dlaczego się liczy?
Call center – awans, czyli jak wygląda ścieżka zawodowa w tej branży?
Pozyskiwanie klientów za pośrednictwem telefonu czy czatu to codzienność w wielu firmach, dlatego konsultant telefoniczny może pracować m.in. w branży informatycznej, FMCG, ubezpieczeniowej czy farmaceutycznej. Możliwości zatrudnienia są szerokie – tak jak perspektywy rozwoju. Konsultanci odbywają szkolenia produktowe oraz zgłębiają wiedzę na temat technik sprzedażowych i standardów obsługi klienta. Uczą się m.in., jak reagować, gdy klient nie jest zainteresowany rozmową.
W centrach telefonicznej obsługi klienta można liczyć na awans poziomy. Osoba, która rozpoczyna karierę jako telemarketer, może stać się młodszym specjalistą, a następnie specjalistą. Awanse odbywają się również pionowo. Członek zespołu ma szansę zostać liderem, koordynatorem, a następnie np. kierownikiem projektu lub kierownikiem grupy. Dzięki determinacji i pracowitości osoba, która rozpoczynała pracę jako konsultant, może w przyszłości objąć stanowisko dyrektora działu lub przedsiębiorstwa.
Pracownik call center – zarobki
Zarobki w pracy telemarketera zależą od kilku czynników. Istotnymi kwestiami są branża, w której działa call center, oraz rodzaj oferowanych produktów lub usług. Praca w firmach, w których wymagana jest specjalistyczna wiedza, często wiąże się z wyższymi zarobkami.
Na wysokość wynagrodzenia wpływają również doświadczenie i umiejętności telemarketera. Osoby mające dłuższy staż pracy oraz udokumentowane sukcesy w osiąganiu sprzedaży mogą liczyć na lepsze warunki finansowe. Ponadto, zdolność negocjacyjna, umiejętność budowania relacji z klientami i skuteczne argumentowanie również mogą przyczynić się do podwyższenia pensji.
Warto pamiętać, że wynagrodzenie może być zależne także od polityki firmy oraz lokalizacji. W większych miastach zarobki telemarketerów mogą być nieco wyższe w porównaniu do mniejszych miejscowości.
Zainteresowała Cię oferta pracy w call center? Sprawdź, ile będziesz zarabiać.
Skorzystaj z kalkulatora wynagrodzeń
Telemarketing to często popularne zajęcie dorywcze, które idealnie sprawdza się jako dodatkowa praca dla studentów. Praca ta często oferuje elastyczny wymiar czasu, co pozwala dostosować ją do indywidualnych potrzeb.
Jeśli rozważasz podjęcie pracy telemarketera i w ogłoszeniu widnieje informacja o stawce godzinowej, przelicz, ile będziesz zarabiać. W tym zadaniu pomoże Ci kalkulator stawki godzinowej dostępny na stronie Pracuj.pl.
Praca telemarketera – zarobki mniejsze przez AI? Czy sztuczna inteligencja odbierze pracę?
Telemarketing to dziedzina, w której już teraz wykorzystywana jest sztuczna inteligencja. Wraz z rozwojem technologii narzędzia automatyzacji, chatboty i systemy głosowe stają się coraz bardziej powszechne w obszarze obsługi klienta. Niektóre zadania, takie jak wysyłanie powiadomień, udzielanie prostych informacji, a nawet rozmowy z klientami zostały przejęte przez AI. Połączenie się z rzeczywistym telemarketerem wymaga wykonania dodatkowych kroków.
| Automatyzacja miejsc pracy – szansa czy zagrożenie?
Jak to wpłynie na sytuację pracowników? Wprowadzenie sztucznej inteligencji może zmienić charakter pracy telemarketera, skupiając go bardziej na obszarach wymagających kreatywności, innowacyjności i rozwiązywania bardziej zaawansowanych problemów klientów. Pracownik może skoncentrować się na budowaniu relacji z klientem, udzielaniu kompleksowych informacji, dostarczaniu wysokiej jakości obsługi i osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych.